ΤΡΙΧΟΠΤΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΔιατροφικές ανωμαλίες που επηρεάζουν την ανάπτυξη των μαλλιών μας

Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ που κάνουμε επηρεάζει τη λειτουργία του οργανισμού μας. Είναι λογικό να επηρεάζει και την τριχοφυΐα, αφού και αυτή αποτελεί μία από τις πολλές λειτουργίες του οργανισμού.

Έλλειψη βιταμινών και ιχνοστοιχείων

Οι πολύ αυστηρές δίαιτες που αποσκοπούν σε γρήγορη απώλεια βάρους μπορεί να δημιουργήσουν έλλειψη βιταμινών και γενικότερα των στοιχείων εκείνων που βοηθούν στην τριχοφυΐα. Η απώλεια αυτή βέβαια είναι προσωρινή και διαρκεί για όσο καιρό υπάρχει αυτή η έλλειψη βιταμινών.
Πολλές δίαιτες δημιουργούν έλλειψη ψευδαργύρου, βιταμίνης Β12 και βιοτίνης, τα οποία είναι τρεις ουσίες πολύ χρήσιμες για την ανάπτυξη της τριχοφυΐας.

Η έλλειψη ψευδαργύρου εμφανίζεται και με παρουσία πιτυρίδας. Αυτό συμβαίνει γιατί ο ψευδάργυρος χρησιμεύει στην κατασκευή πρωτεϊνών και κολλαγόνου, ουσίες που είναι απαραίτητες για την καλή ποιότητα του δέρματος και της τρίχας. Ο ψευδάργυρος υπάρχει στο σιτάρι, στο κρέας, στα ψάρια και στο αυγό.

Η βιταμίνη Β12 βοηθάει στην παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων, τα οποία μεταφέρουν το οξυγόνο σε όλα τα μέρη του σώματος, συμπεριλαμβανομένου και των θυλάκων της τρίχας. Αυτή περιέχεται στα αυγά, στο κρέας και στα πουλερικά.

Η βιοτίνη κάνει τα μαλλιά και το δέρμα πιο υγιή και περιέχεται στο μαύρο ρύζι, στον αρακά, στις φακές, στη μαγιά μπύρας, στη βρώμη, στη σόγια, στους ηλιόσπορους και στα καρύδια.

Η πολύ υψηλή ή πολύ χαμηλή πρόσληψη βιταμίνης Α μπορεί να προκαλέσει τριχόπτωση.

Η σημασία της πρωτεΐνης, του σιδήρου και του ιωδίου

Μερικές δίαιτες δεν περιλαμβάνουν επαρκή ποσότητα πρωτεϊνών. Οι πρωτεΐνες αποτελούν δομικό στοιχείου του οργανισμού και χρησιμεύουν στην κατασκευή όλων των κυττάρων. Εάν υπάρχει έλλειψη πρωτεϊνών μετά από δύο ή τρεις μήνες, τα μαλλιά αρχίζουν να πέφτουν. Αυτό είναι αναστρέψιμο εάν προσθέσει κανείς πρωτεΐνες στη διατροφή του. Οι πρωτεΐνες του κρέατος είναι οι καλύτερες αλλά υπάρχουν και φυτικές πρωτεΐνες, όπως αυτές που βρίσκονται σε ξηρούς καρπούς, σπόρους και φασόλια.

Η ύπαρξη σιδήρου στο αίμα είναι πολύ σημαντική για την ανάπτυξη των τριχών. Η έλλειψη σιδήρου είναι από τους βασικότερους λόγους που προκαλούν τριχόπτωση. Η λήψη σιδήρου, εκτός από το φαρμακευτικό τρόπο, μπορεί να γίνει με τροφές πλούσιες σε σίδηρο όπως η σόγια, οι σπόροι κολοκύθας, τα άσπρα φασόλια, φακές, μύδια, στρείδια και συκώτι.

Το ιώδιο είναι ένα άλλο στοιχείο για την ανάπτυξη της τρίχας. Το αλάτι περιέχει ιώδιο αλλά δυστυχώς τα άλατα του ιωδίου είναι δύσκολα στην πέψη, για τον λόγο αυτό είναι δύσκολο να απορροφηθούν. Τα συμπληρώματα διατροφής που περιέχουν ιώδιο έχουν καλύτερη απορρόφηση.

Πυρίτιο και τρίχα

Το πυρίτιο είναι απαραίτητο για την τριχοφυΐα, αλλά στη σύγχρονη, δυτική δίαιτα εκλείπει. Οι Ασιάτες το καταναλώνουν πολύ περισσότερο διότι αυτό βρίσκεται σε αρκετή ποσότητα στο ρύζι και στα ωμά λαχανικά. Το πυρίτιο κάνει τα μαλλιά πιο ισχυρά και μεγαλύτερης διάρκειας, έτσι ώστε η τρίχα δεν σπάει εύκολα. Το πυρίτιο βρίσκεται στο ρύζι, στη βρώμη, στο μαρούλι, στα σπαράγγια, στο κρεμμύδι, στις φράουλες, λάχανο, αγγούρι, πράσο, ηλιόσπορους, σέλινο, κουνουπίδι και στα σέσκουλα.

Βέβαια πολλές φορές στο δυτικό κόσμο το πυρίτιο δεν περιέχεται στα τρόφιμα, που προαναφέραμε, λόγω του ότι οι καλλιέργειες δεν γίνονται με φυσικό τρόπο. Τα τρόφιμα που προαναφέραμε θα πρέπει να τρώγονται ωμά, εάν θέλουμε να έχουμε την μέγιστη ποσότητα πυριτίου σε αυτά.

Λιπαρά και τριχόπτωση

Η διατροφή με πολλά λιπαρά επίσης βλάπτει την τριχοφυΐα. Έχει παρατηρηθεί ότι στις χώρες όπου η διατροφή είναι χαμηλή σε περιεκτικότητα λιπαρών ουσιών, η φαλάκρα συναντάται σε μικρότερο βαθμό. Όταν αυτές οι κοινωνίες αλλάζουν και αποκτούν το δυτικό τρόπο διατροφής, με υψηλή ποσότητα λιπιδίων, τότε εμφανίζεται αυξημένος αριθμός περιστατικών με τριχόπτωση.

Αλκοόλ, καφεΐνη, ζάχαρη και νικοτίνη.

Το αλκοόλ, η καφεΐνη, η ζάχαρη και η νικοτίνη είναι ουσίες που αυξάνουν τα επίπεδα αδρεναλίνης, πράγμα που δημιουργεί περισσότερα ανδρογόνα, τα οποία είναι βλαβερά για την τριχοφυΐα. Τοξικές ουσίες στο αίμα μαζεύονται όταν το σώμα γεμίζει με αυτές τις ουσίες, οι οποίες δεν αποβάλλονται εύκολα οπότε η αποτοξίνωση από αυτές βοηθάει γενικότερα στην υγεία του σώματος, αλλά και των τριχών. Η κατανάλωση επαρκούς ποσότητας νερού, όπως 6 με 8 ποτήρια νερού την ημέρα μπορεί να βοηθήσει διότι αποβάλλει τις τοξίνες αυτές. Οι τοξίνες αυτές μπορεί να προκαλέσουν έκζεμα, ψωρίαση και σμηγματόρροια. Αυτά μπορεί να επηρεάσουν την τριχοφυΐα στο τριχωτό της κεφαλής. Επίσης η παρουσία φυτικών ινών μπορεί να βοηθήσει στην αποβολή των τοξινών.